GT Enterprise B.V.

Contact en Support

Heeft u een vraag? Neem gerust contact met ons op via WhatsApp! 

0621371593

Maandag - Vrijdag

9:00-18:00


Ettenseweg 4C-8545
4706 PB Roosendaal
Nederland

E-mail: info@gametimer.com
KvK: 78599342
BTW nummer: NL.8614.64.874.B01

IBAN: NL51 RABO 0357 0161 73
BIC: RABONL2U

Veelgestelde vragen
Gametimer WhatsApp

Algemene vragen

Zet de Gametimer apparaten en schermen uit?

Gametimer zet geen schermen uit.
Het doel van Gametimer is om met uw kinderen het gesprek aan te gaan en discussies over schermtijd te voorkomen.
Kinderen mogen de Gametimer zelf bedienen hierdoor creëert u draagvlak, ze leren binnen de afgesproken speeltijden organiseren en plannen. Het uitzetten van schermen staat averechts tegenover onze filosofie en zal lijden tot meer discussie en ruzie.
Bij Gametimer gaat het niet om harde grenzen trekken maar om bewustwording te creëren over schermtijd.

Kunnen kinderen door spelen als de tijd is verbruikt?

Wanneer de tijd verstreken is kan de Gametimer niet meer gebruikt worden. De Gametimer geeft duidelijke audiosignalen af als de tijd is verbruikt en kan niet meer op GROEN gezet worden. Kinderen weten wanneer de speeltijd is verstreken. Geef het kind hierna de gelegenheid om het spel op een goede manier af te sluiten. (zie "5 tips" op onze website)

Meerdere kinderen met één Gametimer?

Het is beter om voor ieder kind een Gametimer aan te schaffen, in de App kunnen meerdere Gametimer's worden aangesloten.
Leeftijd, schooltijden en andere verplichtingen zijn bij ieder kind anders. In de weeklok is het mogelijk om dagelijks een ander programma in te stellen. De Gametimer's hebben verschillende kleuren zodat kinderen hun eigen kleur kunnen kiezen. Voor het aankopen van twee of meer Gametimer's geven we een mooie stapelkorting.

Technische vragen

Waarom geeft de Gametimer niet de ingestelde tijden weer?

• Het zou kunnen zijn dat u de vakantietijden heeft ingesteld maar dat de vakantiemodus niet aan staat. Het zou ook andersom kunnen dat u de reguliere tijden heeft aangepast maar dat de Gametimer nog in vakantie modus staat.
• Check of uw Bluetooth aanstaat van uw smartphone of tablet.
• Zorg ervoor dat u binnen het bereik van de Gametimer bent.
• Controleer of de Gametimer opgeladen is
• Check of er een update beschikbaar is, ga naar ‘Instellingen’->’Verbonden Gametimer’s’->’Update’.

Waarom blijft de Gametimer piepen?

Wanneer de Gametimer blijft piepen kan dit verschillende oorzaken hebben:
• De Gametimer is buiten de actieve uren geactiveerd. De Gametimer zal niet werken en blijven piepen. De actieve uren kunt u per dag wijzigen.
• De Gametimer staat in verplichte pauze
• De ingestelde tijd is verstreken is voor de dag.

Mijn Gametimer is buiten bereik

• Check allereerst of uw Bluetooth aanstaat van uw smartphone of tablet.
• Zorg ervoor dat u binnen het bereik van de Gametimer bent.
• Als u de Gametimer met meerdere telefoons beheert kan er maar 1 telefoon tegelijk met de bluetooth verbonden zijn. Wanneer u de bluetooth van de verbonden telefoon uitzet, kan de andere telefoon nu verbinden in de app.
• Controleer of de Gametimer opgeladen is.
• Sluit de app af en open opnieuw.

Meerdere Gametimer’s installeren

Wanneer u meerdere Gametimer’s moet installeren, zult u tijdens het installeren 2 serienummers zien. Tik op een van de serienummers, vervolgens zult u zien dat er bij 1 Gametimer, 2 groene lampjes gaan branden. Selecteer uw kleur en voltooi de installatie. Wanneer u op ‘Nieuwe Gametimer’ tikt, staat de zojuist geïnstalleerde Gametimer hier niet meer tussen en kunt u de andere Gametimer(‘s) installeren.

Tijdens het updaten verbinding verbroken

• De Gametimer update kan een paar minuten duren. Raak het scherm niet aan sluit de Bluetooth of WiFi niet af en blijf in de buurt van de gametimer.
• Wanneer de update toch onderbroken is krijgt u failure melding. Er blijven 2 rode en 2 groene lampjes branden. Volg de stappen hieronder: ‘Gametimer geeft 2 rode lampjes en 2 groene lampjes’

Gametimer geeft 2 rode lampjes en 2 groene lampjes

1. Check allereerst of uw Bluetooth aanstaat van uw smartphone of tablet.
2. Zorg ervoor dat u binnen het bereik van de Gametimer bent.
3. Er moet een update gedaan worden.
Ga naar de Gametimer app‘Instellingen’->’Verbonden Gametimer’s’->’Update’.

Hoelang moet de Gametimer opladen?

De oplaadtijd van de Gametimer is afhankelijk van adapter die u daarvoor gebruikt. Normaal duurt dit tussen de 10 en 15 uur. Daarna kan de Gametimer 30 dagen zonder op te laden gebruikt worden.

Hoe zet ik de Gametimer uit?

In de Gametimer app onder ‘Timers’ ziet u aan de rechterkant een vliegtuig. Tik op het vliegtuig om de gametimer uit (in vliegtuigmodus) te zetten. Na het inschakelen van de ‘Vliegtuigmodus’ ziet u in het display ‘Travelmode’, met daaronder de geïnstalleerde firmware versie. Wanneer ‘Vliegtuigmodus’ aan staat kleurt het vliegtuig oranje in de app.

Hoe zet ik ‘Vakantiemodus’ aan?

In de Gametimer app onder ‘Timers’ ziet u aan de linkerkant een palmboom. Tik op de palmboom om de gametimer in ‘Vakantiemodus’ te zetten. Na het inschakelen van de ‘Vakantiemodus’ geeft de Gametimer een signaal af. Wanneer ‘Vakantiemodus’ aan staat kleurt de palmboom oranje in de app.

Ik kan geen tijden wijzigen in de app

• Wanneer u in de app geen tijden kunt wijzigen, ‘Vakantiemodus’ in/uit schakelen of het geluid harder of zachter kunt zetten, staat waarschijnlijk ‘Vliegtuigmodus’ aan. In de Gametimer app onder ‘Timers’ ziet u aan de rechterkant een vliegtuig. Klik op het vliegtuig om de ‘Vliegtuigmodus’ aan of uit te zetten.
• Check of uw Bluetooth aanstaat van uw smartphone of tablet.
• Zorg ervoor dat u binnen het bereik van de Gametimer bent.
• Controleer of de Gametimer opgeladen is
• Check of er een update beschikbaar is, ga naar ‘Instellingen’->’Verbonden Gametimer’s’->’Update’.

Gametimer doet niks meer en is ‘Buiten bereik’ in de app

Laad de gametimer volledig op. De oplaadtijd van de Gametimer is afhankelijk van adapter die u daarvoor gebruikt. Normaal duurt dit tussen de 10 en 15 uur. Daarna kan de Gametimer 30 dagen zonder op te laden gebruikt worden.

Verkeerde kleur of naam gekozen in de app

Als u per ongeluk de verkeerde kleur of naam heeft ingevoerd tijdens de installatie, verwijder dan de Gametimer. Ga naar ‘Instellingen’->’Verbonden Gametimer’s’->’Verwijder’. Vervolgens kunt u de Gametimer opnieuw installeren.

Nieuw account aanmaken

Wanneer u een nieuw account wilt aanmaken. Ga naar ‘Account’->‘Uitloggen’, vervolgens kunt u een nieuw account registreren.

Gametimer koppelen aan meerdere accounts

Het is niet mogelijk meerdere accounts te koppelen met één Gametimer. Als uw bestaande account nog aan de Gametimer is verbonden, verwijder deze Gametimer dan eerst op het gekoppelde account. Ga naar ‘Instellingen’->’Verbonden Gametimer’s’->’Verwijder’. Vervolgens kunt u een nieuw account aanmaken en de Gametimer opnieuw aansluiten.

arrow_drop_up arrow_drop_down